Marketing & Communicatie #OpPapendal.
Het vragenvuurtje met Rebecca.

Kun je jezelf even kort voorstellen?
Uiteraard! Ik ben Rebecca Goei en zit alweer in mijn 40ste levensjaar! Nu begint het pas echt, hoor ik velen zeggen 😊. Ik ben geboren in Zutphen, maar woon al sinds mijn 6e jaar in Arnhem. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. Twee jongens van inmiddels 13 en bijna 10 jaar. In mijn vrije tijd probeer ik zoveel mogelijk te genieten van lekker eten & borrelen met vrienden en familie, maar kan ik ook echt genieten van een avondje op de bank met een goede film! En ben ik dol op vakanties (zoeken) en stedentrips! In de weekenden ben ik vaak te vinden langs de lijn om de jongens aan te moedigen tijdens het voetballen. Inmiddels ben ik, na mijn opleiding aan de hotelschool, alweer 20 jaar werkzaam in de hotellerie en ben ik op vele (operationele) afdelingen werkzaam geweest voordat ik de stap maakte naar de commerciële kant van de hotellerie. In alle marketing & sales functies die ik heb mogen bekleden heb ik ontzettend veel ervaring opgedaan in de (internationale) hotelwereld, maar kwam ik er ook achter dat mijn hart echt bij marketing ligt. Inmiddels werk ik alweer 4 jaar #OpPapendal en zit ik nu dus helemaal op mijn plekje!
Wat maakt jouw werk op Papendal de afgelopen jaren zo leuk?
Poeh, heb je even? Ik geniet oprecht van mijn werk! Ten eerste werk ik met de leukste collega’s. Zij zorgen ervoor dat er elke dag, naast hard werken, ook echt gelachen wordt! Daarnaast heb ik de mogelijkheid gehad om vanaf het begin de marketingafdeling vorm te mogen geven. Met een frisse blik en opgedane ervaring binnen de branche heb ik een strategie mogen opzetten die tot op heden, met jaarlijks wat (kleine) aanpassingen als gevolg van nieuwe trends en ontwikkelingen, heeft geleid tot creatieve campagnes en succesvolle samenwerkingen. De vrijheid in ons werk en met name in het creatieve proces is wat ik als een enorm voordeel beschouw. Hierdoor zijn wij in staat om gave en grootse dingen te realiseren met het hele team! Daar komt bij dat we de grafische vormgeving ook geheel in eigen beheer hebben wat ervoor zorgt dat wat we bedenken ook gelijk in een mooi jasje gestoken kan worden. Wat ik ook echt heel leuk vind zijn de evenementen die wij zelf organiseren op Papendal, waaronder de BMX Supercross World Cup & en het Framed Festival. Onze afdeling is verantwoordelijk voor de Marketing & Communicatie activiteiten en het is geweldig om te zien hoe de evenementen elk jaar groeien in aantal bezoekers, naamsbekendheid en professionaliteit. Dat we hier een onderdeel van mogen zijn is geweldig!
In 2020 een nieuwe uitdagend project erbij, kun je hier wat meer over vertellen?
Jaaaa, inderdaad! Afgelopen jaar vroeg mijn directeur, Jochem Schellens, of ik één van de onderdelen binnen het TeamNL Tokyo Center, oftewel dé thuisbasis van TeamNL atleten tijdens de Olympische Spelen in Tokyo, wilde gaan coördineren, te weten; De TeamNL Tokyo Expo. Daar hoefde ik niet lang over na te denken. Wat een eer én gave uitdaging! De TeamNL Tokyo Expo is een platform voor het beste wat het Nederlandse bedrijfsleven te bieden heeft binnen de kernthema’s van de Nexus Food-Water-Energy, High-Tech Innovation en Vitality. De TeamNL Tokyo Expo wordt van 1 juni 2020 t/m 10 juli 2020 georganiseerd in Tokyo. Hierin werken we nauw samen met het Ministerie van Buitenlandse Zaken, in samenwerking met RVO, om middels deze expo het bedrijfsleven te ondersteunen bij internationale ambities, exportmarkten en het realiseren van zakelijke contacten op de Japanse markt. Vanaf half mei vertrek ik naar Tokyo voor 8 weken en coördineer ik alle projecten ter plaatse! Ik heb er ontzettend veel zin in!
Waarom is het interessant voor bedrijven om deel te nemen aan de Team NL Expo?
Japan is een land dat internationale en nationale uitdagingen aangaat op het vlak van circulaire economie en duurzaamheid. En dat biedt Nederlandse organisaties de mogelijkheid om op een innovatieve wijze het verschil te maken en de relaties in Japan te versterken. De expo geeft bedrijven de ruimte en de vrijheid om een evenement of netwerkactiviteit op maat te organiseren in een olympische sfeer én onder de Nederlandse vlag. In een specifiek thema, ‘Rangaku’ oftewel ‘Dutch Learnings’ kunnen de deelnemende partijen een bijdrage leveren op de innovatieparade aan urgente vraagstukken binnen de Nexus Food-Water-Energy, High-Tech Innovation en Vitality in Japan.Â
Je bent nu zelf een aantal keer in Japan geweest. Wat is jou het meest opgevallen in de samenwerking met Japan(ners)?
Japan is een ontzettend gestructureerd, hiërarchisch en vriendelijk land. Ze helpen je tot het uiterste al is het soms lastig om te beoordelen of ze exact snappen wat je bedoelt. Nee zeggen is geen optie voor de Japanner, waardoor miscommunicatie gauw kan gebeuren aangezien wij Nederlanders snel doorpakken over het algemeen. Het hebben van een tolk is bij belangrijke afspraken bijna onmisbaar.
Welke sport of sporter ga jij deze zomer in de gaten houden tijdens de Olympische Spelen?
Hahaha.. ja, dan houd ik het toch heel dichtbij en dat zijn dan de BMX’ers! Inmiddels ben ik al 4 jaar betrokken bij de BMX evenementen en heb je toch een bijzondere band met de sport en sporters! Maar ook de handbaldames ga ik zeker volgen! Wat zij de afgelopen jaren én vooral vorig jaar met hun behaalde wereldkampioen titel gepresteerd hebben is fantastisch! Uiteindelijk juich ik voor alle TeamNL atleten en gaan we hopelijk voor een record aan medailles tijdens deze Spelen!
Wat betekent winnen voor jou?
Winnen betekent voor mij… je goed voelen bij alles wat je doet. Ik ben van mening dat je niet overal succesvol in hoeft te zijn. Soms is de weg er naar toe al een prestatie. Dit geldt in zowel je werk,- als je privéleven. Als je met een goed gevoel achter je ideeën en de uitvoering staat kun je te allen tijden zeggen dat je er vol voor bent gegaan. En de ene keer pakt dat beter uit dan de andere keer. En daar leer je ook weer van.